Bemet ERP software offers you all the tools to provide your customers with high-quality products with short production times. Whether you produce individual pieces, batches or series, Bemet ERP optimizes your process from the first contact with the customer to delivery and subsequent care. The result: real-time progress visibility, shorter production times and lower costs.
Pred a po výpočte
Výpočet je predbežný výpočet požiadavky alebo objednávky od potenciálneho zákazníka alebo zákazníka. Tento odhad môže pozostávať z jednej alebo viacerých interných operácií a/alebo subdodávok a/alebo materiálov. Je možné poskytnúť kalkuláciu vo výrobe. Hneď ako vyrobíte pre zákazníka, môžete tiež vytvoriť projekt, takže v rámci projektu môžete vytvoriť zákaznícku dokumentáciu (cenové listy, potvrdenia objednávky). V rámci projektu môžete zahrnúť a spravovať jeden alebo viac výpočtov, materiálov alebo položiek.Projektový manažment
Plánovanie projektu (Prehľad projektu) je grafické znázornenie plánovania jedného alebo viacerých projektov alebo výpočtov so základnými operáciami a materiálmi. Na prvý pohľad získate prehľad o priebehu projektu. Prehľad projektu okrem toho upozorňuje na akékoľvek problémy, ktoré bránia pokroku (napríklad oneskorene doručený materiál). Tento prehľad si môžete vytlačiť aj v Exceli na internú alebo externú konzultáciu. Hlavnou výhodou plánovania projektov je, že máte neustály prehľad o plánovaní a priebehu projektov, výpočtoch a operáciách.Ponuka
Jednoducho spravujte svoj predaj a cenovú ponuku. Okamžite zaznamenajte predajné procesy od prvého kontaktu až po priradenie vrátane, vrátane správy kontaktov a správy cenových ponúk. To vytvára kompletnú funkciu CRM a poskytuje kompletný obraz o cenových ponukách, projektoch a zákazkách na služby pre každého zákazníka vrátane celkovej ziskovej marže na zákazníka alebo skupinu produktov.Výroba
Vykonávanie výpočtov, nastavenie smerovania, príprava a zadávanie objednávok, automatická kontrola zásob ... S Bemet ERP plánovač práce uvedie do pohybu celý výrobný proces v priebehu niekoľkých sekúnd. Získate tak prehľad o plánovaní výroby a máte nepretržitý grafický prehľad o priebehu každej objednávky. Rýchle, prehľadné a jednoduché. Dodržanie dodacích lehôt je rozhodujúce pre úspešné obchodné operácie. Ako plánovač v tom hráte dôležitú úlohu. V softvéri máte jednoduchým stlačením tlačidla prehľad o priebehu objednávky, kapacite, zásobách a zoznamoch úloh. Potenciálne problémy, ktoré narúšajú plánovanie - napríklad chybné stroje, neskoré dodávky materiálu alebo chorí zamestnanci - sú okamžite odhalené. Zmenou smerovania (automaticky) môžete vyriešiť problémy a dodržať svoje dohody.Baliace lístky
Keď je produkt pripravený, môžete ho poslať zákazníkovi. Používate baliaci list, na ktorom sú uvedené podrobnosti o zásielke. Linka dodacieho listu sa týka výpočtu a je automaticky generovaná prostredníctvom tejto funkcie.Predajné faktúry
Spoločnosti každoročne ručne spracujú tisíce nákupných faktúr. Tento proces si vyžaduje veľa času a pozornosti administratívnych pracovníkov. Faktúry sa zadávajú ručne a odosielajú sa držiteľom rozpočtu na kontrolu a schválenie. Potom faktúry zmiznú v archíve. Tento manuálny proces je nielen časovo náročný, ale je tiež veľmi náchylný na chyby. Môžete prísť o faktúry a zabaviť cenný priestor v archíve. Odteraz spracujte predajné faktúry automaticky. To znižuje časovo náročné a nákladné činnosti súvisiace s procesom spracovania faktúry. S faktúrami je tiež možné nahliadnuť kedykoľvek a z akéhokoľvek miesta, vrátane stavu v procese schvaľovania.Logistika
Modul Logistika poskytuje nákup a riadenie zásob. Keď sa ponuka stane objednávkou a následne je uvoľnená do výroby, automaticky sa vygenerujú nákupné rady, aktualizujú sa zásoby a môžu sa zadávať objednávky. Systém zohľadňuje minimálne zásoby. Je možné vytlačiť objednávkové a baliace listy, ako aj faktúry. Je možné vytvárať prepojenia s rôznymi účtovnými programami. Tento modul je možné rozdeliť na Logistika I (baliace listy a fakturácia) a Logistika II (nákup a skladové hospodárstvo). S týmto modulom máte prehľad, plánovanie je možné dosiahnuť a výrobný proces zostáva efektívny.Spravovanie vzťahov
Rozšírenie štandardnej správy vzťahov v module Basic. S týmto rozšírením môžete jednoducho odosielať listy, vytvárať poštové zásielky, ľahko zaznamenávať poznámky z konverzácie a odosielať akcie kolegom.Kusovníky
Modul, ktorý je špeciálne určený na vytváranie (komplexných) zostáv. Modul kusovníka vám poskytuje lepší prehľad pre komplexné výpočty, obzvlášť pre výpočty s opakujúcimi sa časťami.Podrobné plánovanie
Tento modul vytvára podrobné plány výroby. Systém je založený na dátume začiatku alebo dátume dodania. Ak plán nie je dodržaný, systém vás na to upozorní. Plánovanie je už možné skontrolovať vo fáze ponuky. Môžete teda ľahko zasiahnuť včas!Medzinárodné
Zaregistrujte viac popisov produktu pre každú položku/materiál. Sú prepojené s jazykovým kódom. Keď chcete odoslať list do zahraničia, systém môže automaticky použiť popis v správnom jazyku. Okrem toho je možné podľa kódu krajiny zadať aj samostatnú predajnú cenu. Ak musíte citovať a dodávať mimo krajín eurozóny, systém tiež zachová denné ceny v čase ponuky. Vďaka tomu ste flexibilný a máte vždy k dispozícii správne informácie.Dohody o cene
Pracujte s cenníkmi, akými sú napríklad ceny špecifické pre zákazníka alebo dohody o zľavách. Cenovú dohodu je možné uzavrieť medzi zákazníkom so skupinou materiálov (výrobok) alebo materiálom (výrobkom). K tomu môžu byť pripojené zrovnávače a/alebo dátumy platnosti. Okrem toho je možné rozlišovať medzi obchodnou zmluvou alebo dohodou o výpočte. S týmto modulom môžete zaznamenávať všetky svoje cenové dohody so zákazníkmi správnym spôsobom.Obchodný modul
S modulom Trading ponúka Bemet možnosť dodávať produkty jednoduchým a rýchlym spôsobom. Vďaka tomuto jednoduchému a rýchlemu spôsobu spracovania objednávky tento modul perfektne zapadá do často krátkych logistických procesov, ktoré prebiehajú vo výrobných spoločnostiach: dodanie kusu materiálu s protiúčetkou alebo bez nej.Servis a údržba
Rozšírenie základného balíka. Vytvára podrobné plány výroby. Systém je založený na dátume začiatku alebo dátume dodania. Ak plán nie je dodržaný, systém vás na to upozorní. Plánovanie je už možné skontrolovať vo fáze ponuky. Môžete teda ľahko zasiahnuť včas.Registrácia do dielne
Modul je určený na sledovanie času objednávky a/alebo dochádzky a neprítomnosti na počítači. To umožňuje získať dobrý prehľad o skutočných časoch objednávky, čo má za následok spoľahlivý následný výpočet. Registráciu času objednávky je možné vykonať pomocou skenera čiarových kódov. To ďalej znižuje riziko chýb. Registrácia produktu je súčasťou registrácie v dielni.Registrácia produktu
Cieľom je zachytiť a spracovať ďalšie oznámenia o výrobkoch. Oznámenia o výrobkoch sa môžu týkať výrobných upozornení a/alebo upozornení zákazníkov. S týmto modulom je zaistená aj kompletná manipulácia, napríklad objednávky opráv. Okrem toho je možné zaregistrovať aj príčiny, opatrenia na zlepšenie a prijaté opatrenia. To vám umožní lepšie uchopiť kontrolu kvality.Konfigurátor produktu
Product Configurator (PCF) je nástroj na automatické vytváranie výpočtov a cenových ponúk. V jednoduchej forme môžete zostaviť produkt, ktorý sa má vypočítať, výberom požadovaných možností a variantov. Na základe týchto údajov tento PCF automaticky vytvorí kompletný výpočet (zoznamu súčiastok) v Bemete v krátkom čase a bez rizika chýb pri zadávaní. Tento PCF je možné použiť aj na internete v našom internetovom obchode.Správa polohy
Správa polohy je určená na správu certifikátov pre skladovú položku/materiál. Vďaka tomu môžete vždy nájsť, ktorý materiál s ktorým certifikátom patrí k ktorej objednávke. Okrem toho môže systém zohľadniť aj náklady na materiálové osvedčenia.Splátková faktúra
Rozšírenie bežných možností fakturácie. Vďaka tomu je možné vytvárať splátky podľa odhadov alebo projektov so širokou škálou kritérií uvoľnenia. Okrem vydania je okrem toho možné vykonať aj samostatný krok schválenia.Plánovač úloh
Účelom Plánovača úloh je vykonávať úlohy a/alebo výpočty v konkrétnom čase. Je to veľmi užitočné, pretože vykonávanie niektorých úloh môže trvať veľa času.
Bemet Mobile
Chcete zobrazovať, používať alebo upravovať údaje v softvéri Bemet ERP prostredníctvom telefónu alebo tabletu? S Bemet Mobiel máte všetko na dosah. Praktické na cestách, alebo keď nie je k dispozícii žiadny počítač. S Bemet Mobiel môžete vytvárať špeciálne a praktické extra pracoviská Bemet prostredníctvom svojho mobilného telefónu alebo skenera.
Integrácia APM+
Automatizujte rôzne manuálne a opakujúce sa úlohy. Predstavte si napríklad prevzatie smerovania jeden na jedného v APM+ od spoločnosti Bemet, zmenu smerovania a zadávanie objednávok nástrojov. Odkaz pozostáva z údajov o objednávke (všeobecné), informácií o trase, údajov o sklade a informácií o objednávke.Integrácia APM+
Výpočet je predbežný výpočet požiadavky alebo objednávky od potenciálneho zákazníka alebo zákazníka. Tento odhad môže pozostávať z jednej alebo viacerých interných operácií a/alebo subdodávok a/alebo materiálov. Je možné poskytnúť kalkuláciu vo výrobe. Hneď ako vyrobíte pre zákazníka, môžete tiež vytvoriť projekt, takže v rámci projektu môžete vytvoriť zákaznícku dokumentáciu (cenové listy, potvrdenia objednávky). V rámci projektu môžete zahrnúť a spravovať jeden alebo viac výpočtov, materiálov alebo položiek.Brána
Gatewise automatizuje procesy vo viacerých aplikáciách pre výrobný priemysel, ktoré spájajú spoločnosti a ich IT technológie. Integrácia rôznych reťazcov a automatizácia rôznych procesov je zložitá, keď sa to musí realizovať medzi viacerými spoločnosťami (zákazníkmi a dodávateľmi). Spoločnosti, ktoré sú napojené na Gatewise, zjednodušujú svoje spoločné procesy automatizáciou drahých a často manuálnych činností.Finančná integrácia
Finančné procesy sú súčasťou vášho obchodného procesu, a preto sú neoddeliteľne spojené s operačnými procesmi, ako sú nákup, logistika a výroba. Či už sa rozhodnete pre riešenie ERP s finančne plne integrovanou alebo sa rozhodnete pre integráciu medzi vašim súčasným balíkom dreva a jedným zo systémov ERP spoločnosti ECI, prevedieme vás implementáciou oboch riešení. Ak sa v rámci svojho riešenia ERP rozhodnete pre finančné riešenie, náš finančný modul vám ponúka všetky funkcie na úplnú automatizáciu účtovníctva a finančnej správy. Ak sa chystáte na integráciu medzi finančnou aplikáciou a softvérom ERP od spoločnosti ECI, je dobré vedieť, že náš softvér ERP sa integruje so všetkými renomovanými účtovnými systémami. Vďaka našim dlhoročným skúsenostiam vo vašom odvetví máme štandardné integrácie, ktoré vám umožňujú jednoduchú integráciu vášho účtovného systému so softvérom ECI ERP.Precalculation is a preliminary calculation of order costs for a potential or current one customer. Costs may consist of one or more internal operations, cooperations and / or materials. The calculation changes dynamically according to the type of scheduled time according to the size of the series. The pre-calculation can then be transformed into a production order with one click. Using projects, it is possible to store customer documentation (drawing documentation, 3D models, quotations, order confirmations, etc.). Within the project it is possible to manage several calculations, or items.
Project planning is a graphical representation in the form of a Gantt chart, planning one,
or more projects or calculations with basic materials and operations. Faster
and it's easier to get an overview of the progress of the project. The project planning module will guide you
at the same time, draws attention to any problems that prevent projects from progressing (for example
delayed delivery of material). The report can be exported to Excel for internal purposes, or
external consultation. The main advantage of the module is a constant overview of the planning and progress of projects,
calculations and operations.
Easily manage your sales and quotes. You can immediately record sales
processes from first contact to order, including contact management and quotations. Everything
together it creates a complete CRM function and provides a comprehensive picture of quotations,
projects and contracts for each customer, including the total profit margin per customer, or
product group.
Price calculations, planning, preparation and placing orders, automatic stock control inventory ... The entire production process is set in motion automatically within seconds with Bemet ERP. This gives you an overview of production planning and a continuous overview of the progress of each order. Quickly, clearly and easily.
Adherence to delivery deadlines is crucial for a successful business. You play as a planner important role in this process. With the help of Bemet ERP, you get an overview of the order process, machine capacity, supplies and to-do lists already in the basic software configuration.
When the product is ready, you can send it to the customer. You need the delivery note they are on
shipment details. The content of the delivery note is directly linked to the order, thanks to which it is
The automatically generated and also retroactive order is created by creating a delivery note
partially or completely delivered.
The companies process thousands of issued invoices by hand every year. This process takes a lot of time and attention of administrative staff. Invoices are entered manually and sent to the holder budget for control and approval. Then the invoices disappear in the archive. This manual process is not just time consuming but also very error prone. You can lose invoices and flood your valuable space in archive. From now on, process sales invoices automatically. This reduces time consuming and costly activities related to the invoice processing process. It is also possible to view the invoicing at any time and from anywhere, including the status of the approval process.
The Logistics module provides purchasing management and inventory management. When the offer becomes an order and
it is then released to production, purchase lines are automatically generated, stocks are updated, and
orders can be placed. The system takes into account minimum stocks. It is possible to print orders
and delivery notes as well as invoices. It is possible to create links with different accounting programs. WITH
With this module you have an overview, you have the opportunity to plan and the production process increases your efficiency.
Extension of standard relationship management in the basic module. With this extension you can easily
send emails, create bulk messages, easily record conversation notes and
send actions or tasks to colleagues.
A module that is specially designed for creating (complex) reports. Structured BOM module
gives you a better overview of complex calculations, especially for recurring calculations
subassemblies. The logistics and production process is automatically transferred to lower levels of assemblies and so on
you work with the whole set faster and more efficiently.
The moment your company no longer has enough capacity planning, it's time for a detailed one
planning. The planner creates detailed production plans. The system is based on the start date or
delivery date. If the plan is not followed, the system will notify you. Planning is already possible
check in the bidding phase. So you can easily intervene in time!
Do you work with price lists, such as customer-specific prices or discount agreements? A price agreement can be concluded with a customer for a group of materials (products) or specific material (product). You can limit the agreement by the validity date. In addition, it is possible to distinguish between a business order or a production calculation. You can record with this module all your pricing agreements with customers correctly and the system automatically uses them when pricing and other processes.
With the Store module, Bemet offers the opportunity to deliver goods in a simple and fast way. Thanks to this simple and fast way of order processing, the module fits perfectly into shortened logistics processes, which take place during commercial sales in production companies.
Do you have your own maintenance department? You send technicians to the field to do service
at customers? The Service and Maintenance module gives you the opportunity to plan service and establish service
actions on your products and collect information about the time and performance required to intervene.
A touch terminal or computer in your workshop designed to track time worked on
contract, collection of attendance and absences. This allows you to get a good overview of the real times
registered to order, resulting in a reliable subsequent calculation. Order time registration
it can be done using a barcode scanner. This further reduces the risk of errors.
In addition to time registration, product registration, which is part of the online collection, is equally important terminal.
Terminál umožňuje zamestnancom na dielni otvoriť alebo tlačiť výrobnú dokumentáciu, výkresy,
vidieť videá alebo obrázky týkajúce sa zákazky, na ktorej pracujú.
Registration of products in an extended form offers registration of non-conforming production. The aim is to capture and
process additional product information. Product notifications may relate to manufacturing
notices and / or customer reports, which include, for example, complaints. With this module is
complete management of corrective actions, such as repair orders, is also ensured. In addition, it is
it is also possible to register the causes, the improvement measures and the measures taken. This will make you better
grasp quality control.
The module expands the possibilities of registration and management of certified material, allows the management of metallurgical
material of different formats or lengths under one stock card and allows absolute
traceability of the origin of the material in case of a complaint. Thanks to this, you can always find which
the material with which the certificate belongs to which contract. This mechanism allows registration
residues that can be reused in production.
The purchase is preceded by the selection of the right supplier. Whether the selection criterion is delivery time or price material / product, the Purchase Inquiries module manages the sending of requests for quotations, etc. response processing with the selection of the right supplier according to your requirements. Alone you decide whether or not to use the inquiry process for a particular purchase.
Bemet ERP offers extensive options for ordering, material booking and execution
all necessary controls. The selection can take place in advance during the entire purchasing process. FROM
calculation and shopping list you can enter specific requirements for one or more
suppliers. However, you can also create a request from the Materials file and the "Materials" report.
During the inquiry process, suppliers will reveal their flexibility and communication to you, and since not only price and delivery time are important factors, you can also choose according to reliability and quality.
supplier.
Extending common billing options. Allows you to split the total invoiced amount per order into partial invoices. The issuance of a partial invoice is planned in advance in the order and assigned to conditions that will be met during production. When the condition is met, it will be generated partial invoice. After completing the order, it is possible to create a final invoice in which they will be included all invoices already paid. Issuance can be suspended by the approval process.
Automation of routine operations relieving executives from monotonous work. Therefore, it is possible v Bemet ERP schedule and run some tasks automatically. The task scheduler can start automatic database backup, update various tables in the background, run synchronizations with integrated systems or will send you an e-mail report in pdf format every morning.
You want to view, use or edit data in Bemet ERP software by phone or tablet? With Bemet Mobile, you have everything at your fingertips. Practical on the go or when it's not k no computer available. With Bemet Mobile you can do all warehouse operations through your mobile phone or scanner.
Integration between Bemet ERP software and CAD / CAM software ensures seamless collaboration between engineering, purchasing and manufacturing. Whether you draw yourself or have supplied drawings, exchange The information between the two software solutions prevents manual entry and reduces the risk of errors. You optimize your process from A to Z.
Easily integrate Bemet ERP software with all reputable CAD and CAM systems into your production machines. Whether you work with metal, plastic, wood or stone.
Don't do the double work and integrate nesting software with Bemet ERP. Times in an instant precalculation in order to create a price offer, transfer the material needed for production to Bemet ERP automatically. You will also register the actual times for combined programs at the time of their actual production, easily and without the need for operator intervention, thus minimizing also the error of the human factor.
Financial processes are part of your business process and are therefore inextricably linked to operational processes such as purchasing, logistics and production. Integration is possible with anything accounting software that you already use and this will significantly reduce the cost of implementing Bemet ERP system. In addition, this will not result in any changes that normally accompany a change in accounting software.
We fully integrate your accounting software exactly according to your requirements.
If you use any specialized software, machines or automation that you would like integrate with Bemet ERP, our consultants and programmers will help you find a way and integrate such third party software with your Bemet ERP.
Director and owner
DIGITALIZE YOUR ENTIRE BUSINESS
Buyer
AUTOMATE THE PURCHASING PROCESS
Planner
GET A FULL CAPACITY OVERVIEW
Production preparation
FROM DRAWING TO PRODUCTION IN 2 MINUTES
Directors and owners
With Bemet ERP software, you as a manager can see where you are doing and where you are not. How many queries are valued and what is the success rate? What about machine utilization and employee efficiency? You will get clear answers to these and many other questions at the touch of a button. In the tables and graphs you will find all the required information quickly and clearly. With Bemet ERP you are able to achieve maximum results every day because:Buyer
As a buyer you want one thing: an overview! What materials are in stock, ordered, accepted or rejected? When to choose cooperation? Which orders are already in production? Which material to
does the material certificate cover? Take a look at it at a glance with Bemet ERP. Keep track to meet your schedule and keep the production process efficient.
Thanks to the Bemet ERP system, buyers can:
Planner
Adherence to delivery deadlines is crucial for successful business operations. As a planner, you play an important role in this. Bemet will provide you with an overview of the order process, capacity, stocks and to-do lists. Potential problems that disrupt planning - such as faulty machines, late deliveries of material or sick employees - are immediately detected. By changing the direction (automatically) you can avoid the problem and achieve excellent results. Benefits that Bemet ERP can offer:Production preparation
Bemet will help you with the preparation of production. Execution of calculations, routing settings, automatic inventory control, preparation and placing orders. With Bemet you can start the whole production process in a few seconds. This gives you an overview of production planning and a continuous overview of the progress of each order. Fast, clear and simple. With Bemet ERP, everyone who prepares production has the following advantages:Manufacturing companies at home and abroad improve their performance by an average of 30% when managing their business processes using Bemet ERP software. By integrating all information about quotations, orders, inventory, purchasing, planning, capacity, production and invoicing into one ERP system, Bemet will help you optimize your overall production process. From placing the order to delivering the order, quickly and clearly.
Bemet offers every user - from the director or manager to the job planner and from the buyer to the planner - the right data at every workplace and on their mobile, whenever they need it. And in the form he deems necessary. The level of detail of the data can be adapted to all needs.
I consider the biggest benefit of PdC in our company to be: – Clear book of orders (through projects), production orders and products in different states – Possibility to save drawings and other info for calculations, projects – Support for «standardization» for the calculation of bids and at the same time create basis for production processes – Purchasing process clearly integrated into the production process – Possibility to move production into cooperation if we do not manage to produce it ourselves – Time registration associated with the production process and back-calculation (allows measuring the “efficiency” of an individual employee and subsequent remuneration)
Request your brochure without obligation and discover the possibilities of your company.
By submitting this form, you agree to the privacy policy of Osmos sro
© 2021 ECI Software Solutions, Inc. All rights reserved